mandag 6. oktober 2008

Hva har skjedd med treet i hagen?

Jeg må fortelle om noe helt utrolig som jeg oppdaget på min vandring gjennom Edens hage (min egen hage) i dag ;) Jeg var på vei hjem etter en lang dag på glattkjøringsbanen, hvor jeg forøvrig drepte noen gummimennesker og kjørte i et par fjellvegger, men det var ikke det jeg skulle fortelle. Jeg var altså på vei hjem og da måtte jeg gå gjennom vår vakre hage. Det var da jeg plutselig oppdaget noe høyst unormalt...

Mitt i hagen vår står det et tre. Et flott, gammelt epletre. Når dere hører ordet "epletre" tenker dere kanskje på et tre med masse gode epler, men når vi kommer til dette treet er saken en helt annen. For dette epletreet har ikke akkurat bært god frukt de siste årene. Faktisk har det aldri vært en eneste frukt på det treet så lenge jeg har bodd her, og jeg har bodd her i over 8 år. Men så oppdaget jeg i dag at dette treet hadde virkelig jobbet hardt denne sommeren og det hadde gitt resultater, for på treet hang det epler. Mange epler. Stor epler. Smakfulle epler. Jeg tror jeg kunne telle hele 20 epler tilsammen! Nå tenker dere sikkert at 20 epler er jo egentlig ikke mye, men for dette treet som har denne tunge livshistorien bak seg, er det å få frem 20 epler helt fantastisk bra! :)

Dette er rett og slett et under! Jeg måtte til og med ta et bilde av det slik at folk tror meg :)


7 kommentarer:

HjemmeKoz sa...

Litt av en hendelse :)
He,he.
Morsomt ;)

. sa...

Hahaha, artig:D

Anne Grete sa...

tenk om det hadde skjedd med vårt epletre også da? men det er nok litt for gammalt.. sukk..

Susanne sa...

Du må ikke gi opp det treet heller, plutselig kan det skje et under :)
Vi hadde tenkt til å kutte ned hele det epletreet for noen år siden, men det var godt vi ikke gjorde :D

Anonym sa...

Så koselig blogg da.

Jeg så jo hvor kjempeglad du ble når du så de flotte eplene.

Hilsen msmma

Synne sa...

Ojojoj:)

Bra historie:) du er flink til å skrive!

Susanne sa...

Takk takk Synne. Hyggelig at du stakk innom og tillegg la igjen en kommentar, for det siste er ikke alle som gjør ;)