mandag 1. desember 2008

Desember står for tur

Endelig er det den 1. desember og vi går inn i den siste måneden i 2008 med store forventninger. Desember er som regel den måneden man må stresse rundt for å få i havn julehandelen, bake de syv slagene av julekaker, handle de siste julagavene og vaske hus i fra tak til gulv og fra hver krik til krok. Juletre må kjøpes og pyntes, julepynten må tas frem og tørkes støv og den gamle julekjolen eller dressen fra i fjor må sjekkes om fortsatt passer og er brukbar for ennå en jul eller om det har skjedd såpass store endringer i den fysiske formen, slik at man må bruke penger på nytt tøy i tillegg til alt det andre man må bruke penger på. Bekymringene står i kø jo lengre ut i desember man kommer.

"
Vil jeg rekker å kjøpe alle julegavene? Vil jeg rekker å bake alle de syv slagene med kaker som alle må gjøre? Eller vil det være nok mat på julaften eller kommer jeg i det heletatt til å bli ferdig med maten på julaften? Jeg kommer ikke til å bli ferdig med noe!!! "

Bekymringene kan ofte bli mange, men man må ikke glemme at i desember er det viktig å sette av tid til familie og venner. Man skal kose seg og vise sine nærmeste at man virkelig bryr seg om dem.
Julen er så mye mer enn bare stress og mas. Ikke glem det nå når juleforberedelsene nå starter for fult :)

Nå laver snøen ned over vår vakre by Skien og enda en kveld er snart forbi. Ha en fin adventstid og nyt desemberdagene.

11 kommentarer:

Trond-Erik sa...

Enig med du! :) God jul!!

HjemmeKoz sa...

Så aldeles ENIG ja:)
Jeg skal iallefall NYYYYTE Desember. For for min del er så og si alt i box før jul. Mangler bare ribbe og juletre...men det kommer.
Og de der julekakene...de hopper jeg stille over (hysj,hysj)
Eller...kanskje jeg tar to slag...også noen stoooore litt saftige kaker. (liker ikke de tørre små...)hehe.

Så kom gjerne å nyt desember sammen med meg lillesøster ;)

Synne sa...

Ja, Susanne:) Enig.

Jula er en fint tid så lenge det ikke blir stress. Fantastisk å være sammen med familien, altså. Hvorfor gjør man ikke det oftere?

Susanne sa...

Teo: Takk for kommentar. God Jul til deg også ;)

Wenche: Så flink du er hvis du bare har ribbe og juletre igjen. Da har du vært effektiv. Jeg skal hysje om at du hopper over julekakene, ingen som skal få vite det :D Kommer opp til deg for å nyte desember sammen med dere :) Takk for kommentar.

Synne: Et meget godt spørsmål, man må virkelig bruke mere tid på familien, ikke bare i jula, men hele året! Takk for at du gadd å stikke snuta innom min blogg :)

. sa...

Ha en fin adventstid du også:D

Susanne sa...

Takk takk, Merethe. Den blir enda finere hvis du kommer hit snart, du vet det? ;)

Alexander sa...

Stress er ikke bra! Leiligheten her på Romsås er klinisk fri fra alt som minner om jul - det nærmeste man kommer er vel juledekoret på melkekartongene :D deilig å ha et sånt fristed uten jul :)

Susanne sa...

Haha, ikke en nisse eller engel en gang? Du får pynte opp med melkegartongene, hvis du vil ha litt julestemning da :p

Du burde kjøpe en blomst som heter Amaryllis, det er en fin juleblomst ;)

Alexander sa...

Nå har fammen vært innom og de tok med seg en del pynt og stas - så nå finnes det ikke maken til ungkarsrede i hele byen! :D Har både stjerner, syvarma, julestjerne, juledekorasjon og snart blir det vel Amaryllis også...

Susanne sa...

Hehe...det høres bra ut :) Da blir det jul på Romsås i år allikevel, ikke dårlig det! Amaryllis må også til og kanskje noen svibler i en fin dekorasjon med litt stæsj :D Bare å spørre hvis du trenger hjelp til blomsterkjøp :p

. sa...

Jeg kommer snart jeg vettu, Susanne:)