mandag 27. juli 2009

Trollferie - Del 1 av 3

Langedrag


Det var en gang syv troll som gjorde seg klar for en reise, en sommerdag i juil. Disse syv trollene het Trollnar, Trollenke, LilleTroll, Trollbe, Trolldar, Trolljamin og Trollsanne. Alle så frem til denne reisen med glede og spenning. Tidlig en morgen vendte de syv trollene nesen mot fjellene. Etter å ha kjørt lang og lenge og lengre enn langt, måtte de alle ta en liten matpause slik at de fikk ennå flere krefter til turen videre oppover de bratte fjellene...


LilleTroll måtte ta litt tøy og bøy etter en lang biltur


Trollnar, LilleTroll og Trollenke med en matbit i hånden


Trolljamin


Trollnar måtte ta noen telefoner på vei opp for å passe på at alle
Gresshoppene hans gjorde jobben sin.


Trollsanne og Trollbe


Trollenes fremkomsmidler


Da trollene var gode og mette, satte de seg i bilene igjen og kjørte videre til første stoppested på turen, som var Langedrag. Der var det over 300 dyr som trollene kunne se på nært hold og en god del av dem gikk løse rundt på stedet der.


Gamlingen og Trollsanne

Denne kalven var så søt at Trollsanne ville ha den med hjem til Fjellgrotten




LilleTroll og Trollnar




Trollsanne fikk god kontakt med hestene


LilleTroll ville låne bort leka si


Trollene hilser på Mr.Skjegg


Trolljamin og Lillebukk


Her følte Trollsanne seg veldig trygg og godt beskyttet av to kjekke menn :D


En skikkelig hønemor detta!


Her har vi de sorte får


Ulvene hadde et godt øyet til sauene...


...og til LilleTroll :O


Mens Her og Fru Elg hadde et godt øye til Trolldar




Søtt ektepar


Stakkars denne lille babyelgen hadde ikke noe mamma eller pappa :(


Gaupa var litt sær og ikke særlig glad i oss troll, smil i det miste da...


Trollsanne ble sjokka når hun fant ut hvor dyrene ble av når de døde


Etter en lang dag med kjøring og turer rundt på området for å se på dyrene, var alle trollene klare for en god natt søvn. De var alle spendte på hva morgendagen ville bringe.


LilleTroll var veldig trøtt og ville være opplagt til neste dag...


...og der hadde han sovet nok. En smule trøtt ennå...


...men det tok ikke lang tid før han var helt våken og
klar for morgenstellet i fjøset sammen med Trolldar.


Trollenke måtte finne litt melk til frokost


Trollenke og Trollsanne hadde en konkurranse om å fylle denne koppen først, gjett hvem som vant?


Frokosten er servert


Alle trollene tok seg en god frokost før dagen begynte for fult!


Da frokosten var unnagjort skulle Trollenke og Trollsanne på en ridetur sammen med mange andre troll. Det ble en fin tur i skog og mark, tiltross for en del vind.


Trollenke var heldig og fikk hingsten Mattis


Mens Trollsanne fikk snille Monolita


Klare til tur alle sammen



På rekke og rad...


Trollenke og Trollsanne kom vel hjem fra rideturen, uten at noen falt av.Like før trollene dro tok hele Trollfamilen en tur med hest og vogn rundt på stedet


Da var det på tidet for trollene og venda nesa mot Gol og Storefjell Hotell. Alle trollene sa da farvell til det flotte stedet og den fantastiske utsikten. Alle var enig om at det hadde vært en flott tur så langt og alle gledet seg til turen videre.


fortsettelse følger...

12 kommentarer:

Torhild sa...

He he, for en arti måte å fortelle på :) mange fine bilder også... gleder meg til fortsettelsen her =)

Øyvind sa...

Se her ja :) Gleder meg også til fortellingen på del 2.

Mange fine bilder!

Wenche sa...

Trollenke?
He,he....

En koselig tur og et nydelig sted!
Vi flytter dit en dag ;)

Gleder meg til del 2 og 3...

wenche sa...

...For med en sånn fantasi vet en jo aldri hvordan det kan ende....

Synne sa...

Hehe. God fortellermåte, Susie.:D Og fine navn:D

JK sa...

Jasså Trollsanne:) hehe:D morsomt inlegg og mange jeg kjenner :D

Camilla sa...

Stili altså:D D e koseli på Langedrag, der va me og for någen år siden! BTW: Hønemor e ein hane;)

Susanne sa...

Takk for alle kommentarer, det er hyggelig å få :)

Wenche - Var ikke trollenka bra da?;)

Camilla - Den hana der var en surrogatmor. En veldig god mor :p

Må bare si til alle at det kan hende at Del 2 ikke kommer før etter Tysklandsturen min, så dere må bare være tolmodig og vente. For den som venter på noe godt, venter ikke forgjeves :D

Anonym sa...

Her var det mange fine bilder Susanne.Fint at dere hadde så morsom trollferie :)

Hilsen mamma.

Trond-Erik sa...

så ut som en nice tur.

JK sa...

Jeg skal til sverige til Søndag :) skal overnatte 1 natt på campinghytte eller hotell har bloggferie til tirsdag...

Susanne sa...

Mamma vært å kommentert her også? Utrolig bra!

Takk for kommentarer folkens... :)