søndag 30. august 2009

Trollferie - Del 2 av 3


Storefjell Hotell


Da var turen videre et faktum og trollene gledet seg veldig til å komme på hotell, ettersom komforten og luksusen var en smule begrenset på Langedrag. Nå så de frem til nydlige middagere med et så stor utvalg middagsretter at stakkars VinglePetter hadde gitt opp å velge. De så også frem til bading, ridetur, byturer til Gol og myke og gode senger...

Da trollene endelig kom frem til hotellet var det klart for middag og gjett om de gledet seg...

Noe mangler...hmm, maten?

En nydelig utsikt fra der trollene satt og spiste.
Flott norsk natur, som er uberørt av den industrielle utviklingen.


Så var det klart for mat! Trollenke ser ut til å like maten meget godt, forskyner seg to ganger med en gang, makan! Mulig LilleTroll skulle ha den ene tallerkenen...


Smiiiiiiiil :)

Trolldar hadde en forkjærlighet for kokte poteter og elgkjøtt...


LilleTroll storkoser seg med maten, hva er vel bedre enn dette?


Det er bedre å se på traktorbilder på mobilen til Trolldar enn å spise syntes Lilletroll


Desserten var utsøkt! Et stort utvalg av kaker og is i alle fasonger og farger...
________________________________

Da middagen var unnagjort var det på tide for bittesmå troll å sove sin gode nattesøvn.


...men LilleTroll måtte opp og ringe til resepsjonen å klage på noen av de andre gjestene som bråket litt for mye. Bråket gav seg etterhvert og alle sovnet med hodet på den hvite, myke puta.
________________________________________________

Neste morgen var alle trollene tidlig oppe, mye skulle skje i dag og det var frokost fra kl.07.00, så trollene våknet en etter en og gikk ned i spisesalen. Rett etter frokost var det LilleTroll som hadde lagt planer for videre aktiviteter...

LilleTroll skulle nemlig ta seg et lite bad og de andre trollene fulgte med glede med på det!


Trollfamilien tok sklia sammen. Hvem ser det ut som har det morsomt i sklia?

Trollsøstrene og Lilletroll ville ha et lite avslappningbad i boblene. Dette boblebadet falt veldig i smak hos trollene, men LilleTroll har sett noe han ikke liker...hva kan det være?

Etter bading i boblebad, skliing i sklie og nedkjøling i iskaldt vann var trollene klare for å fortsette dagen. Trollsann var på vei inn i jungelen for og skifte til det neste som skulle skje.
________________________________________

Så var det tid for ridetur i det vakre naturområdet rundt Storefjell Hotell. Som på Langedrag var det Trollenke og Trollsanne som skulle sette seg på hesteryggene igjen.



Her står Trollenke klar for ridetur sammen med den snille hesten hun skulle ri på.

Trollsanne fikk gleden av å få den største hesten av dem alle, Vesle Trond. Han var en knakende snill hest!

Trollenke kunne ikke blitt mer klar for tur!

Da var alle trollene klare for tur, noen troll var mindre erfarene ridere enn andre så det ble noen små stopp og problemer underveis.
Trollsanne henger bra med på ridenotene, men hesten og trollet i bakgrunnen var det verre med. Når trollet var fra Hvitrussland og nesten aldri sett en hest, byr der på utfordringer for både troll og hest.

Det ble litt venting, men Trollenke og Trollsanne syntes det var helt greit, da fikk de nyte den rolige og vakre naturen mens de ventet.

Fjell, mose og trær så langt øye kan se...

Etter en god time var turen over og Trollenke sier farvell til hesten.

Trollsanne ville egentlig ikke gå fra snille Vesle Trond, så hun måtte si skikkelig hadet til han.
Det var trist for henne, men sånn måtte det bli. En flott ridetur var forbi.
______________________________________________

Mens Trollenke og Trollsanne var på ridetur holdt de andre trollene på med sitt...

...Trolldar hoppet...han prøvde egentlig å fly, men han fikk det ikke til, så det ble et hopp...


...og LilleTroll prøvde ut flere ulike gravemaskiner. Hvilken var best tro?
Denne stor orange her?

Eller den som var større?

Eller den største?
Valget var ikke lett for LilleTroll og han ble sittende lenge og gruble på hvem han skulle velge. Stor, større eller størst? Stor, større eller størst? Valge virket umulig, men så skjedde det noe som gjorde valget lettere for han.


Lilletroll møtte et lite TrønderTroll og han hadde samme gravemaskin som han. Da bestemte Lilletroll at han ville ha den første gravemaskinen og slik ble det.
__________________________

Da Lilletroll hadde bestemt seg for hvilken gravemaskin som var best, tok han med seg gravemaskinen og gjorde storhandelen for helga.

Gravemaskinen var med på handleturen og sammen fikk de handlet inn alt som LilleTroll mente de trengte i helga...kattemat?
_______________________________________

På kvelden var det klart for minigolf!

Den ene banen verre en den andre. Denne var en vrien nøtt for de fleste trollene, så her ble det på 8,9 0g 10 slag...før man gav opp på det 10. forsøket.


Trolldar skulle prøve en ny måte å få ballen i hullet på...


...men litt usikker på om dette ble noe suksess.
______________________________________________________

På kvelden var det tid for trylleshow med et stort troll som hadde digre bein!

Fargerikt antrekk

Tryllingen falt i smak og trollene satt trollbundet og fulgte med, den ene mer oppslukt enn den andre.

____________________________________________

Neste dag var det på tide og vende de stor nesene mot siste mål for turen, Bjørneparken, og på vei dit tok trollene seg en liten shoppingtur i Gol Sentrum. "For et utvalg av butikker, men det er jo koselig når det er lite også da", tenkte noen av trollene når de gikk nedover byen.


Før trollene skulle dra hadde de en siste pust i bakken etter all shoppinga, så var de klare for videre reise.

Alle så frem til Bjørneparken og de tok nok en gang farvell med norsk vakker natur.



fortsettelse følger...

11 kommentarer:

Tonje sa...

Digg! Eg misunne dåkk den rideturen!! :D

JK sa...

Gleder meg til del 3. Koselig og lese:)

Trollenke sa...

Den rideturen hadde jeg gitt mye for å ta igjen...Den var fantastisk :)

Artig historie susanne!

Kjenner meg ikke helt igjen i alt, men det er så. He,he.

Øyvind sa...

Haha! Veldig bra! God innsats!

Lukas er bare knall når han spiser middag og står å venter på heisen:) Mange fine bilder og forklaring her altså, spesielt også det nest siste!

Trond-Erik sa...

Nice!

Camilla sa...

Kul måte å fortella på Susi, veldi gøy å lesa:D Og maaange fine bilder!

Anne Grete sa...

jada, den rideturen kunne jeg godt tatt jeg også! har tatt den sammen med wenche en gang jeg og ;)

Alexander sa...

Detta så herlig ut! Lurer på når jeg skal få mulighet til å ri...

Susanne sa...

Takk for alle kommentarer folkens! Litt sen med å svare dere her, sorry...men nå har jeg våknet her!

Den rideturen var knall, alle sammen. Vi må samle en hel gjeng med hester å dra på en sånn tur en gang. Noen med meg? ;)

Anne Grete sa...

Jeg er med!!! Men du, vil ikke tilfeldigvis ha egen hset da? Må finne en som er med på prosjektet mitt serru..

Susanne sa...

Hest selv ja...hmm...la meg tenke på det, Anne Grete ;)