fredag 2. oktober 2009

Trollferie - Del 3 av 3


Bjørneparken



Da var trollene kommet til sitt siste stoppested for denne turen. Det var nok noen av trollene som var litt slitene nå, men Bjørneparken gav dem ny energi. Det var mange forskjellige dyr i parken, ikke bare bjørner, noe som var veldig spennende for store og små.



Trolldar ble meget fasinert


Fasinerende stilling!


Trollsanne hadde lyst til å holde en av disse, men det var ikke mulig...
...dessverre for Trollsanne.

Da slangene var ferdig studert, var det på tide å ta turen ut i den stor parken og se hva som leia seg i skogen der...trollene fant litt av hvert der....


....først var det denne søtmomsen her...som dessverre var utstoppet...



...så fant trollene denne luringen her, som tydelig er sint for ett eller annet...
men det viste seg at denne også var utstoppet. Er det ingenting som lever i denne parken tenkte trollene, men så skjedde det noe...


...."jeg ser et levende dyr" sa den ene av trollene,
"jeg tror det er en mus" sa den andre,
"jeg tror det er en kenguru" sa den tredje,
den fjerde sa ingenting,
mens LilleTroll plutselig sier:
"Slutt å tull a, dette er et rådyr"


Videre møtte trollene skogens konge...der han lå i all sin prakt og skuet sitt rike.

Kong Brutus 5. av Bjørneparken hadde en del å vise frem fra sin oppvekst som konge.


Slik kongehistorie falt ikke helt i smak hos LilleTroll og Trolljamin,
så de fant seg et lite leketøy istedenfor.


Videre innover i Bjørneparken møte Trollsanne på en gris, so luktet i overkant mye gris. Mulig grisen prøvde å fortelle Trollsanne om noe her...men lukten tok overhånd.


Såååååå...endelig, kom trollene til det de hadde ventet på! Møte bjørnene!


Bjørnemamma og to bjørnebabyer





Her og Fru Bjørn har en lek

________________________________________________

Til slutt ønsket LilleTroll å vise sin fotogene side og bladde opp ett lite knippe av hva han kan.

"ser her a mamma, klarer å lage boble jo"


"Får du med traktoren på bildet nå mamma"


"Mamma, ta et heltprofil nå"

"Ta du bildet av meg nå igjen mamma?"

____________________________________


Så var turen i Bjørneparken over og Trollturen generelt var forbi, men på turen hjem tok noen av trollene seg en liten tur innom Vikersund hoppbakke.



________________________________________

Nå nærmer denne trollfortellingen seg slutten med trollskritt, men helt til slutt passer det seg å takke det tre flotte fotografene på turen som gjorde en frmidabel innsats med å forevige denne turen... En stor takk til...

Fotograf nr.1 Trolldar


Fotograf nr.2 Trollenke

Fotograf nr.3 Trollbe

___________________________________________________



Til slutt ønsker fortelleren og de to nye vennene Elgar og Piggi, som ble kjøpt i Bjørneparken, å takke alle som har fulgt med i historien og lagt inn kommentarer underveis. Hyggelig å se at dere lesere lever!

God høstferie til de som skal ha det fra og med i morgen og til dere andre, ha en fortsatt fin uke. Og nyt det nydelige fargerike høstværet som nå står for døren.

Mvh. forfatter Susie Q

6 kommentarer:

Torhild sa...

Se der ja =) da var siste bit av trollhistorien på plass. Og for en spennende slutt med bjørner og skogkonger =)

Camilla sa...

Koseli fortelling altså:) Bjørneparken e kjekt, et koseli barneminne!

Anne Grete sa...

så koselig at siste rest kom på plass da! :) Gøy å lese, du er jo så flink Susanne :)

Anonym sa...

Bra fortelling Susanne:) har fulgt med historien. Bra historie:)

wenche sa...

Der kom slutten ja ;)

Koselig tur vi hadde :)

Susanne sa...

Takk for kommentarer alle sammen! Setter pris på at dere gir tegn fra dere :)