Hei hei :)
Denne uken har det gått i jobbing, rydding og eksamenslesing. For å få en liten avkopling dro Odd og jeg på en kanotur ved Kilevannet.
Denne turen ble både morsom og spennende!
Denne turen ble både morsom og spennende!
Så var det klart for middag, og vi skulle prøve ut den nye bøttegrillen i kanoen. Er det ikke lov å tenne bål på land, neivell, da kan vi lage litt flammer i vannet da ;)
Det ble mat på oss begge og det gikk veldig fint, tro det eller ei! Til neste gang skal Odd ordne en litt tryggere måte å grille i kanoen, for det hadde vært litt krise hvis denne hadde veltet oppi der :sSå var det på tide med litt fuglekikking - så da ble det litt eksamensøving her også, noe som er veldig bra, for jeg må lære alt for mange fungler til naturfageksamen min :o
Her fant vi en luring - nemlig en kanadagås som var på tur, og vi ville gjerne med, så vi fulgte etter. Dette likte fuglen dårlig, så da vi kom for nær sååå...
...tok den å fløy sin vei. Gadd ikke ha oss på nært hold.Jaja, vi kikket videre etter noe spennede og det fant vi :)
og den lå like stille, sikkert for å late som den ikke var der :)
Da fuglekikkingen var over og vi skulle vende nesa mot bilen,var det tid for å fiske litt - og tror dere ikke jeg fikk fisk da?!?
To stykker til og med! Juhu, det må jeg si, de var ikke store, men morsomt var det :)
fisking blir det mer av i sommer vil jeg tro :)
Så var kanoturen over og et spørmål til slutt - tror dere såpeboblerlegger seg på vannoverflaten eller sprekker de?
Takk for en super tur, gutten min :) :) :)







7 kommentarer:
Dette så ut som en skikkelig koselig tur :) Dere er heldige :) Men må si den grillinga så en tanke skummel ut... Godt det ikke blåste sånn at det gynga for dere ;)
Ja, det var heldigvis ikke så mye vind den dagen :) Kom en båt kjørende ganske så raskt forbi oss, så det ble litt bølger, men det gikk fint det også, utrolig nok :o
Hmm, de fuglen vet jeg ikke hva heter... skulle hatt deg som naturfaglærer så hadde jeg vist det ;)
Jeg tror du kommer med et lure spørsmål på slutten, så jeg tror boblene legger seg på toppen eller kanskje ikke :P
Litt vanskelig å se, men tror det er toppand. Hunnen er brun og hannen bakerst i bildet med hvit fjærdrakt på siden.
Takk for turen jenta mi, må gjentas seinere :)
Her Stokkand var finest! Det storte fuglen var en skummel...
Torhild - svaret på det "lurespørsmålet" på slutten, er slik: Noen såpebobler sprakk med en gang og andre la seg på vannet en stund før de ble borte :)
Anonym 1 - Kan nok hende det er en Toppand ja :) Vi må gjenta dette ja, så kanskje vi ser de fuglene ennå bedre :)
Anonym 2 - Veldig dårlig norsk må jeg si! :D
SÅg veldi kjekt ut:) Triveligt altså!
Legg inn en kommentar