lørdag 14. mai 2011

En utrolig fin kanotur!

Hei hei :)

Denne uken har det gått i jobbing, rydding og eksamenslesing. For å få en liten avkopling dro Odd og jeg på en kanotur ved Kilevannet.
Denne turen ble både morsom og spennende!


Ingenting er som norsk natur!


Odd styrer kanoen og jeg har ansvar for kamera,
synes det er en god fordeling :)


Så var det klart for middag, og vi skulle prøve ut den nye bøttegrillen i kanoen. Er det ikke lov å tenne bål på land, neivell, da kan vi lage litt flammer i vannet da ;)



Det ble mat på oss begge og det gikk veldig fint, tro det eller ei! Til neste gang skal Odd ordne en litt tryggere måte å grille i kanoen, for det hadde vært litt krise hvis denne hadde veltet oppi der :s


Så var det på tide med litt fuglekikking - så da ble det litt eksamensøving her også, noe som er veldig bra, for jeg må lære alt for mange fungler til naturfageksamen min :o

Her har vi Her og Fru Stokkand over og under :)

Dette er fruen av dem - hvilken synes du er penest?


Her fant vi en luring - nemlig en kanadagås som var på tur, og vi ville gjerne med, så vi fulgte etter. Dette likte fuglen dårlig, så da vi kom for nær sååå...


...tok den å fløy sin vei. Gadd ikke ha oss på nært hold.
Jaja, vi kikket videre etter noe spennede og det fant vi :)


På en øy lå en annen kanadagås og passet på eggene sine - vi kom ganske nær,
og den lå like stille, sikkert for å late som den ikke var der :)


Så fant vi disse to luringene - og hva heter disse da tro??? Noen forslag?


Da fuglekikkingen var over og vi skulle vende nesa mot bilen,
var det tid for å fiske litt - og tror dere ikke jeg fikk fisk da?!?
To stykker til og med! Juhu, det må jeg si, de var ikke store, men morsomt var det :)


Det ble til sammen tre søte små som kom på kroken,
fisking blir det mer av i sommer vil jeg tro :)


Så var kanoturen over og et spørmål til slutt - tror dere såpebobler
legger seg på vannoverflaten eller sprekker de?

Takk for en super tur, gutten min :) :) :)

7 kommentarer:

Anne Grete sa...

Dette så ut som en skikkelig koselig tur :) Dere er heldige :) Men må si den grillinga så en tanke skummel ut... Godt det ikke blåste sånn at det gynga for dere ;)

Susanne sa...

Ja, det var heldigvis ikke så mye vind den dagen :) Kom en båt kjørende ganske så raskt forbi oss, så det ble litt bølger, men det gikk fint det også, utrolig nok :o

Torhild sa...

Hmm, de fuglen vet jeg ikke hva heter... skulle hatt deg som naturfaglærer så hadde jeg vist det ;)

Jeg tror du kommer med et lure spørsmål på slutten, så jeg tror boblene legger seg på toppen eller kanskje ikke :P

Anonym sa...

Litt vanskelig å se, men tror det er toppand. Hunnen er brun og hannen bakerst i bildet med hvit fjærdrakt på siden.

Takk for turen jenta mi, må gjentas seinere :)

Anonym sa...

Her Stokkand var finest! Det storte fuglen var en skummel...

Susanne sa...

Torhild - svaret på det "lurespørsmålet" på slutten, er slik: Noen såpebobler sprakk med en gang og andre la seg på vannet en stund før de ble borte :)

Anonym 1 - Kan nok hende det er en Toppand ja :) Vi må gjenta dette ja, så kanskje vi ser de fuglene ennå bedre :)

Anonym 2 - Veldig dårlig norsk må jeg si! :D

Camilla sa...

SÅg veldi kjekt ut:) Triveligt altså!