Nok en helg har kommet og er snart forbi, her i huset har det gått i å rydde ting og tang litt mer på plass og riving av bad. Så nå er det klart for å bygge ett nytt bad. Åååå, jeg gleder meg virkelig til det. Kjedelig og ikke minst kaldt å dusje i kjelleren :( Så derfor ser jeg virkelig frem til et ferdig bad oppe :)
I dag da vi våknet var det sikkelig fest på fuglebrettet vårt. Det pleier å være mye aktivitet der ute til vanlig, men i dag var det helt vilt. Det er så koselig å se litt liv ute på brettet. Der vi bodde før var det skikkelig dårlig oppmøte på matberette, vi var heldige hvis vi så en meis av og til. Her vi bor nå er det noe helt annet! Her ser vi gulfink, kjøttmeis, blåmeis, spettmeis, svartmeis, dompap, skjære og gråspurv. Vi har til og med besøk av et par nøtteskriker, de må jeg prøve å ta bilde av neste gang de dukker opp. Men over til dagens besøk:
| Det var i hvert fall 50 fugler av samme art... |
| Så fine de fuglene var - er det noen som vet hva de heter? :) |
| Etter en stund kom denne luringen her og skremte vekk alle sammen. Dette er en ganske sjelden fugl å se her i Norge og den heter Kjernebiter. Artig med litt uvanlige fugler på besøk også! |
Disse fuglene her måtte pent vente på å få mat i dag. Det er de besøkende fuglene som må få først, så kan de fastboende få etterpå.
Vi stortrives i det nye huset, bedre plass, finere utsikt og flere dyr og fugler utenfor vinduene. Ser rådyr rundt her nesten hver dag og naturmennesker som vi er så synes vi det er helt topp. Jeg venter bare på elgen jeg nå!
Ha en fin fin søndag videre og god ny uke som snart står for tur :)
3 kommentarer:
Er mange nebb å mette her. Nå er 25 kg fuglefrø fortært. På tide å kjøpe ny sekk straks. :)
Tips:
Fugelen Susanne lurer på var brukt som burfugl før i tida p.g.a sin fargerike fjærdrakt.
2 vinger sier nå bare jeg ;)
Hehe! Det er jo så koselig med fugler! Vi har sitti i vinduet her å kikka idag vi også.. Egentlig hver dag! Det er liksom så fredfult..
:) Bra hint Odd ;)
Anne Grete, to vinger er nok feil ;) Hehe
Er det ingen som vil gjette en gang? :o
Legg inn en kommentar