Goooood søndag!
Ennå en helg er snart over og vinterferien er også på hell. Det er deilig med en uke uten forelesninger, da får man gjort mye småplukk med huset og litt lekser (skulle nok gjort mest lekser, men er vanskelig når huset ikke er helt ryddig og ordnet).
Dagens innlegg skal handle om vår nye hagepynt vi har fått :) En morgen
når jeg sto opp og kikker ut vindu ved spisestuebordet ser jeg noe fint, flere rådyr som har slått seg ned i hage. Og det er ikke bare en gang jeg
har sett dem der, tror det er litt lite tilgang på mat nå. Sto å spiste
av noen furukvister som Odd hadde skjært ned, stakkars, det er ikke noe
særlig å spise.
 |
| Her ligger jeg og slapper av! Hadde ikke planer om å dra noe sted selvom jeg lukket opp vindu for å ta bilder. |
 |
| Når jeg begynte å snakke med han reiste han seg opp ;) |
Det var 4 andre rådyr der også, men de var det litt vanskligere å ta bilde av. De var så opptatt av å spise.
Her er forresten noen bilder av de nøtteskrikene som holder til her. Det er Herr og Fru Nøtteskrike som kommer å tar alle brødskivene jeg legger ut.
 |
| Fru Nøtteskrike |
 |
| Herr Nøtteskrike spiser og koser seg. |
 |
| Skjæren Klaus spiste mye han også, men han klarte ikke ta med seg hele brødskiven vekk fra hagen slik nøtteskrikene gjorde. |
|
Håper dere har hatt en fin helg og kanskje litt vinterferie :) Noe spennende som har skjedd? :)
10 kommentarer:
Du er så flink på fuglenavn du, Susanne! Imponerer! Der har jeg litt å lære vil jeg påstå å si...
Takk for titten hjemme hos dere idag! Gleder oss til å komme å kikke enda mer senere :)
God bedring med tåa!
Klem
Takk for det Anne Grete :)
Dere skal få komme på middag en dag og få sett det andre huset inni, det gikk dere glipp av i dag. Gled deg ;)
Takk for bedringsønsker - er kjedelig å ikke verken kunne trene, gå skitur eller gjøre ander snøaktiviteter :/ men men, jeg er på bedringens vei! Hurra!
Til Susanne. Men kanskje egentlig til odd. Dette rådyret - har det horn med pels på? Og hvorfor har det det? har det vinter pels på hornet oxo? Hilsen wenche
Heisann Wenche. Kanskje egentlig til Odd??? Tror du ikke jeg kan noe om rådyr? ;)
Nå skal du høre: De feller geviret på seinhøsten og nå vokser det ut nye. Den pelsen buster de av i løpet av sommeren ;)
Wenche:
Geviret blir større kvart år i dyrets levetid. Når dyret blir gamalt så stopper det litt opp, men har sett at geviret kan bli noko kraftigere. Men feller kvart år forde.
Susanne:
Kan veldig mykje du flinkingen min. Er tross alt du som er naturfagslærer her ;)
Odd: Du er ganske såååå flink du au <3
Så det utstoppede rådyret som jeg så én gang, som hadde hår på geviret, det ble skutt på vinteren utenfor jakt sesongen?
Hilsen wenche
Skulle ønske vi også hadde sånne koselige hagegjester:-) vi har masse fugler, men kan ikke navnet på så mange da.. Dere bor fantastisk fint til:-) også er dere utrolig flinke til å stå på med huset og få det så fint og koselig:-)
God bedring treningskompanjongen min:-)
Hilsen vibeche
Takk for hyggelig kommentar Vibeche :)
Wenche - det kan hende at den har blitt kjørt på. Trenger ikke være skutt ;)
Legg inn en kommentar